31 Ağustos 2006

Avrupa'nın En Güvendiği Markalar


Reader’s Digest’s dergisinin altıncı kez düzenlediği ‘Avrupa’nın Güvendiği Markalar’ anketinin sonuçları açıklandı. Bu yıl 14 Avrupa ülkesinden 25.434 kişinin katıldığı ankette, katılımcılar çeşitli ürün kategorilerinde en güvendikleri markaları belirlemenin yanı sıra, kalite, değer, imaj ve tüketicinin ihtiyaçlarını anlama kriterleri bakımından da markalara puan verdiler.

Ankette Nivea ve Nokia, Avrupa’nın en güvenilen markaları seçildiler. Araştırmanın yapıldığı 14 ülkenin hepsinde Nivea ve Nokia kendi kategorilerinde birinci oldular. 2001 yılından beri cep telefonları kategorisinde Nokia, Avrupa’nın en güvendiği marka ünvanını sürekli korudu. Nivea ilk kez 2005’te cilt bakımı kategorisinde bu ünvanı elde etmişti. Kredi kartı kategorisinde, Visa, Macaristan hariç 13 ülkede en güvenilen marka seçildi. Macaristan’da bu konuma MasterCard ulaştı.

Tüketicilere “Bir markanın güvenilir olmasındaki en önemli kriter nedir?” diye sorulduğunda, Portekiz’de oylamaya katılanların çoğunluğu “çevreye karşı sorumlu olması” yanıtını verirken, Rusya’dakilerin çoğunluğu “makul fiyatı” şeklinde yanıtladılar.

Reader’s Digest’s strateji direktörü Gavin Murray, araştırma sonuçlarını şöyle yorumladı: “Tüketicilerin markalar hakkındaki güven tutumları her yıl ani değişiklikler göstermiyor, ancak tüketicilerin güvenini kazanmak zor, kaybetmek ise nispeten kolay.“

Avrupa’da En Güvenilen Markalar (14 ülkede)

Nivea (Cilt Bakımı) – 14 ülkede
Nokia(Cep telefonu) – 14 ülkede
Visa(Kredi Kartı) – 13 ülkede
Canon(Fotoğraf makinesi) – 10 ülkede
Kellogg(Hububat Kahvaltılık) – 10 ülkede
Ariel(Deterjan) – 6 ülkede
Miele(Mutfak aleti) – 6 ülkede
HP (PC) – 6 ülkede

En önemli güven kriterleri:
Yüksek Kalite: Avusturya, Finlandiya, Almanya, Hollanda, Polonya, İsviçre, İspanya, İngiltere.
Makul Fiyatı: Belçika, Fransa, Rusya.
Kişisel Deneyim: Macaristan.
Çevreye Karşı Sorumluluk: Portekiz.
Köklü geçmişi: Çek Cumhuriyeti.

(Kaynak: Marketing Türkiye -> International Ist, 2006, 2. sayı)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home